onsdag den 3. marts 2010

Tiltrækningsdagbog

Skriver du dagbog?

Hvis du gør det på den måde, som mange gør, nemlig at skrive ned hvad du har oplevet af fortrædeligheder i dagens løb, hvem der har såret dig og på hvilken måde, osv., så skal du være opmærksom på dette:

Mens du skriver det, giver du opmærksomhed til det, du ikke ønsker mere af og er dermed i gang med at tiltrække mere af det!

Og hvis du senere læser det igen, giver du det endnu engang opmærksomhed og tiltrækker mere af det!

Hvis du gerne vil skrive dagbog, er det mere hensigtsmæssigt at skrive en såkaldt tiltrækningsdagbog. I den skriver du om det, du ønsker skal ske, som om det allerede er sket. Det foregår på denne måde:

Anskaf en ny notesbog (gerne en lækker en, som du bliver glad af at se på)

Skriv 1 side hver dag om det du ønsker, som om du allerede har det.
  • skriv det, som om det allerede er sket (fx: I dag var jeg ….)
  • skriv gerne i detaljer, hvis det får dig til at føle dig begejstret, lettet eller tilfreds
  • vær gerne kreativ, opfind navne, begivenheder og citater
  • spring i tiden så meget du vil
  • det gør ikke spor, hvis detaljer og tidsangivelser ikke hænger sammen (hvis du fx leder efter den eneste ene kan du have været ude og stå på ski med Peter den ene dag og været ved stranden og bade med Ole den næste!).
  • føl det og nyd det – det er ikke det, du skriver, der er vigtigt, det er følelsen/ vibrationen, der er vigtig.

4 kommentarer:

  1. Det er meget sjovt Pernille, jeg er netop nu i gang med en bog med tilhørende CD af en ældre Amerikansk kvinde ved navn Louise L. Hay, som stort set sætter fokus på det samme.
    Den er meget lærerig og CD´ en er god at lytte til år jeg kører bil.

    SvarSlet
  2. Jeg er en stor fan af Louise L. Hay, Michael. Jeg synes hun er en meget klog og vis kvinde og hun har skrevet nogle fantastiske bøger. Det lyder som en rigtig god ide at lytte til hendes CD mens du kører bil.

    SvarSlet
  3. Det er pudsigt at jeg lige faldt over din blog om tiltrækning alt imens at jeg læser (lytter) til Louise.
    Med hensyn til hvor hurtigt tiltrækningskraften virker, tror jeg helt det afhænger af hvor hurtig vi er til at integrere de værktøjer Louise omtaler.
    Hun har jo en pointe med at hvis du kan tilgive dig selv og andres fejltagelser samt udvikle en positiv livsstil samt en ærlig forretningsmoral så vil man nødvendigvis virke tiltrækkende på andre.
    Som du skriver med hensyn til jeres bil, i stedet for at lade dig det gå på, så acceptere det som det er, ingen negativ energi der.
    Jeg tror også du før har oplevet en kvinde/mand komme ind i et rum og fylde det helt ud, men en energi og en aura det bare virker tiltrækkende, jeg tror det er sådan et menneske Louise er, og prøver at lære alle til at blive.

    SvarSlet
  4. Jeg er vild med den slags pudsige sammenfald, Michael! Og jeg tror ikke det er "tilfældigt", jeg tror der er en sammenhæng mellem hvad vi beskæftiger os med, og hvad vi støder på. Jeg synes jeg ser det ske jævnligt og det gør mig glad hver gang :-)

    SvarSlet