fredag den 5. marts 2010

Virker loven om tiltrækning virkelig så let???

Vores gamle (og eneste) bil har ikke har været ude at køre i månedsvis. Den var hos mekanikeren 3 gange i træk og var stadig ikke i orden, så min mand opgav den simpelthen til sidst. Den har ikke engang nummerplader på mere og den står nu bare i vores indkørsel og pynter ikke ligefrem!

Jeg har igennem længere tid ryddet op og kasseret i stor stil derhjemme, indendørs altså. For nogle uger siden kiggede jeg rund i forhave og indkørsel og tænkte, at der egentlig også trængte til en del oprydning udendørs.

Så kiggede jeg på bilen og tænkte ”det ville være dejligt at få den bil væk!” Og jeg har haft den samme tanke et par gange efterfølgende, når jeg gik forbi bilen.

For en uge siden ringede det på døren en aften. Da jeg lukkede op stod der en fremmed mand udenfor og spurgte: ”er den bil til salg!!”

Jeg var noget overrasket, men da min mand ikke var hjemme sagde jeg blot, at det var da ikke umuligt og bad om hans telefonnummer, så min mand kunne ringe til ham senere.

For at gøre en lang historie kort ringede min mand til vedkommende, han kom og så bilen i dagslys – og nu vil han købe bilen og kommer faktisk og henter den i eftermiddag!

Da min mand fortalte mig dette, sagde jeg at det havde jeg muligvis tiltrukket – men egentlig var jeg ikke helt sikker!

I hvert fald ikke I starten. Men efter at have tænkt nærmere over det (i en dag eller to!), VED jeg, at jeg har tiltrukket dette. Jeg ved også hvordan. Og jeg er stadig helt rundt på gulvet over, hvor let det gik.

3 gange tænkte jeg ganske enkelt, at det ville være rart at få bilen væk – det er et ønske!

Også selvom jeg hverken tænkte på det som et ønske, skrev det ned eller fortalte det til andre – det var stadig et ønske.

Og jeg havde ingen negative tanker eller følelser over, at bilen stod der. Jeg var hverken frustreret, irriteret, sur, gnaven eller træt af, at bilen stor der, eller af at min mand ikke gjorde noget ved den. Jeg accepterede situationen fuldstændig.

Og det var det hele!!!

Et ønske + ingen ”modstand” = ønsket går i opfyldelse

Det er da både enkelt OG let – og jeg kommer til at smile, og forundres lidt, hver gang jeg tænker på det ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar