mandag den 22. marts 2010

Kørekort til loven om tiltrækning

Jeg kender flere og flere, som tager afstand til loven om tiltrækning. De bliver efter en kortere eller længere periode så frustrerede, vrede eller opgivende, at de holder op med at tro på at den virker.

Jeg tror en væsentlig årsag er, at i så godt som alle bøger om loven om tiltrækning kan man læse, at man ved hjælp af loven om tiltrækning kan ”få alt hvad man drømmer om, opnå alt hvad man drømmer om og blive alt hvad man drømmer om”.

Jeg er sikkert ikke den eneste, som straks kastede mig over det område af mit liv, hvor jeg havde de største udfordringer, og forsøgte at ændre det vha. loven om tiltrækning.

Jeg er sikkert heller ikke den eneste, som nu flere år efter trods en yderst ihærdig indsats stadig ikke er ”helt tilfreds” med det pågældende område af mit liv. Bevares, jeg har ind imellem tiltrukket nogle meget positive resultater på dette område af mit liv, men det konstante, stabile, blivende resultat jeg ønsker, kan jeg stadig ikke let få øje på ;-)

Og mon ikke der også er andre, der som jeg ind imellem har overvejet, om det mon er loven om tiltrækning som sådan, der ikke virker, eller om det bare er mig der ikke kan finde ud af det!!!

Men det er ingen af delene, tror jeg i dag. Det er noget helt andet der gør sig gældende!

Når man lærer at køre bil, starter man med at tage køretimer, læse teori, køre banekørsel, osv. Så får man sit kørekort, og så skal man til at lære at køre bil ;-). For de fleste betyder det, at man de første gange kører på nogle stille og rolige veje, når der er mindst traffik. Efterhånden som man bliver mere erfaren, kan man mere og mere, og til sidst kan man endog køre midt i de største byer lige midt i myldretiden.

Det jeg (og mange andre) gjorde med loven om tiltrækning svarer til at sætte mig ind i en bil alene og så ellers køre rundt inde midt i København midt i myldretiden, allerede inden jeg havde fået mit kørekort! – det er vel de færreste, der ville undre sig over det, hvis dét gik galt!

Jeg tror det er meget bedre at starte med at øve sig på loven om tiltrækning på nogle af de områder af ens liv, som er uproblematiske. Og at starte med nogle mindre ting, som ikke betyder særlig meget for en. Så kan man stille og roligt gøre sig nogle erfaringer, og efterhånden som man ser resultaterne, vil man opbygge den fornødne tro på at det virker og tillid til, at man selv kan få det til at virke. Og først derefter er man klar til at tage fat på de større udfordringer i ens liv :-)

2 kommentarer:

  1. Alt tager tid Pernille, jeg tror også at det der oftest går galt er at man fokuserer kun på resultatet fra dag et.
    I stedet for at være så fokuseret på resultatet tror jeg det er vigtigt lige at holde sig målet for øje, derefter skal man bare nyde tiden til målet ved at fokusere på nuet, så er jeg sikker på at en dag, nærmest ud af det blå opdager man at tiltræknings kræften har været på spil.
    Mvh. Michael

    SvarSlet
  2. Jeg er meget enig med dig, Michael. Det gælder om at gøre sig målet klart og så ellers nyde rejsen derhen bid for bid.

    Mange tak for din kommentar!

    SvarSlet