fredag den 16. september 2011

Det er dit valg

I går var der folketingsvalg i Danmark.

Måske fejrer du i dag, at dit parti / din kandidat vandt.
Måske drikker du gravøl, fordi dine favoritter tabte.

Men hvad betyder det egentlig for dig, hvem der sidder på regeringsmagten i Danmark?

Min påstand er, at det betyder lige præcis det, du lader det betyde!

Ikke mere. Og ikke mindre.

Min egen erfaring er, at jo mere jeg beskæftiger mig med loven om tiltrækning, jo mindre betyder ”de ydre omstændigheder” for mig.

For det er blevet så tydeligt for mig, at det jeg oplever i mit liv er et resultat af mine tanker og mine følelser. Af hvad jeg vælger at give min opmærksomhed til. Af hvad jeg vibrerer.

Alt sammen noget der kommer indefra.

Så jo, jeg stemte da i går. Og jeg fulgte med i TV hele aftenen. Og jeg følte den intense spænding over, at resultaterne bølgede frem og tilbage lige til det sidste.

Men jeg forestiller mig ikke, at resultatet får indflydelse på mit liv, mine muligheder og mine resultater fremover.

Det ville være at give magten fra mig. Og det ønsker jeg ikke!

Det er mit valg. Jeg bestemmer hvad jeg giver min opmærksomhed til. Mine tanker, ord og handlinger bestemmer, hvad jeg er i stand til at tiltrække fremover.

Det føles godt :-)

1 kommentar:

  1. Vidunderlig spirituel pointe Pernille, selvfølgelig du tænker jo de dejlige Loven om Tiltræknins tanker.
    I kærlige Tanker, god weekend.

    SvarSlet