søndag den 18. marts 2012

Kender du Pinterest? (ellers er det nu!)

Pinterest er et nyt socialt netværk, som lader dig gemme billeder, du finder på nettet, på en let og overskuelig og meget appetitlig måde :-)

Det er i mine øjne yderst interessant fra et tiltræknings-mæssigt synspunkt, for du kan bruge det til at lave elektroniske drømmetavler (vision boards), gemme billeder der gør dig i godt humør, bøger du gerne vil læse og meget, meget mere.

Idéen er, at når du finder et billede af noget på nettet, som du synes om, så kan du ”pinne” det, dvs. gemme en kopi af det på en af dine tavler (”boards”). Du kan oprette lige så mange tavler, du har lyst til, og give hver enkelt tavle et navn.

Jeg har fx lige nu bl.a. følgende tavler:

Bestillinger til Universet
Min drømmebolig
Flere penge
Vibe lifters (humørspredere)
Kloge leveregler

Pinterest fungerer lidt som Facebook & Twitter, bare med billeder. Man kan ”følge” andre og lade sig inspirere af deres tavler og ”pins”, man kan ”like” (synes godt om!) andres ”pins” og tavler, og så kan man ”re-pinne” andres pins hos sig selv. (Pinterest registrerer hvor billedet blev pinnet oprindeligt).

Jeg er overrasket over, hvor spændende og sjovt det er at bruge Pinterest, især for en som mig der jo ikke er særlig visuelt orienteret. Og det er utrolig let at anvende.

Udbredelsen af Pinterest vokser for tiden meget i store dele af verden, alligevel har det stadig lidt stemning af ”hemmelig klub”, for du kan nemlig ikke bare melde dig ind – du skal inviteres af et eksisterende medlem!

Jeg sender dig gerne en invitation, hvis du er interesseret! (skriv til mig på pernille@centerforlivskvalitet.dk)

Du finder pinterest her: http://www.pinterest.com/

Hvis du vil følge mig på Pinterest er jeg her: http://pinterest.com/pernillemadsen/

Rigtig god fornøjelse

PS!
Læg meget gerne et link til dig i en kommentar her nedenfor, hvis du er på Pinterest, så jeg kan følge dig :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg er også vild med pinterest. Det er virkelig smart i forhold til at finde tilbage til gode hjemmesider istedet for at gemme dem under bogmærker, så kan jeg bedre finde tilbage. Jeg har også lavet en tavle til arbejdsrelaterede fotos. Men jeg bruger det mest til at blive inspireret til ting jeg vil sy.
    Kh
    Monika

    SvarSlet
  2. Monika, jeg kan høre du også er begejstret :-)

    Der er SÅ mange muligheder med Pinterest, og hvis man ikke lige selv finder på noget, så er det så dejlig let at blive inspireret af andre :-)

    SvarSlet