lørdag den 12. marts 2011

Tsunamien i Japan og loven om tiltrækning

Når der sker begivenheder i verden som jordskælvet og tsunamien i Japan i går, kan det være rigtig svært at forestille sig, at vi lever i et venligt univers og selv har indflydelse på, hvad der sker i vores liv.

Her er en fantastisk video fra Abraham Hicks (på engelsk) om ”how source sees natural disasters” – at se den fik mig til at føle mig meget bedre tilpas!:




Min umiddelbare reaktion i går, da jeg først hørte om tsunamien, var at vælge ikke at høre mere om det, så jeg undgik TV og nyheder. Indtil min mand om aftenen endnu engang sad klistret foran TV-skærmen, hvor jeg så satte mig i 5 min. og så med, mens jeg sendte kærlige tanker til Japan.

Vi har altid et valg i mine øjne.

Vi kan vælge at følge med i TV, radio, Internet, i timevis. Se alle billederne, høre alle de frygtelige nyheder (for pressen udvælger det, der giver flest seere!), tale om det med andre, tænke på det hele tiden (= give vores opmærksomhed til det hele tiden).

…. fordi vi er vant til at give vores opmærksomhed til den slags, fordi vi finder det naturligt, fordi vi ikke kan få tankerne væk fra det, fordi det føles bedst at følge med, fordi vi har forfærdeligt ondt af de involverede, fordi alle andre gør det samme, osv. Der kan være rigtig mange forskellige årsager til at gøre det.

Vi kan også vælge at lukke øjnene og ørene for det der sker, og give vores opmærksomhed til noget andet. Hvis det føles bedre.

Eller vi kan vælge at give vores opmærksomhed til det der sker, og benytte anledningen til at være taknemmelige over, at vi er langt væk og i sikkerhed og ønske at det bliver ved med at være sådan.

Vi kan vælge at give vores opmærksomhed til det der sker og sende masser af kærlighed til de involverede; forestille os at de er i sikkerhed, at de klarer den, at de får hjælp, at de finder en måde at komme godt videre fremover, etc.

Der er mange forskellige måder vi kan vælge at forholde os, i den slags situationer.

Jeg værdsætter friheden til at vælge meget højt

Der er i min verden ikke længere nogen rigtig eller forkert måde at reagere på i sådanne situationer.

Jeg vælger det, der får mig til at føle mig bedst tilpas, for jeg har nu forstået, at det er vigtigere for mig at føle mig godt tilpas, end at gøre det, andre mener er det rigtige.

Og jeg overlader det til alle andre selv at vælge, hvad de vil, for mit udgangspunkt er, at vi alle er forskellige og vi behøver ikke gøre og mene det samme.

Og jeg lever stadig i et venligt univers, hvor loven om tiltrækning virker!

2 kommentarer:

  1. Fantastisk dejlig og inspirerende læsning Pernille, man føler sig virkelig i dejligt selskab her ved dig, du kan som ingen anden få os til at føle os betydningsfulde hver især, det er en gave at kende dig.
    I kærlige tanker, god dag.

    SvarSlet
  2. Tusind, tusind tak for de smukke ord, Michael, de gjorde mig meget glad, taknemmelig, ydmyg og rørt :-)

    SvarSlet