lørdag den 4. februar 2012

De 5 ting, folk fortryder mest, når de ligger for døden

Hvad tror du er de fem ting, som folk fortryder mest, når de ligger for døden?

Mange af os lever livet til hverdag på en måde så man let kan tro, at "mit arbejde" og "min to-do-liste" er det vigtigste.  Gad vide om vi kommer til at ligge der på dødslejet og sige "øv, bare jeg havde arbejdet noget mere" eller "nu fortryder jeg, at jeg ikke fik ordnet flere af opgaverne på min to-do-liste"!!!!

Her er hvad jeg lige har læst i en interessant artikel om de fem ting, folk fortryder mest på deres dødsleje:

1: Jeg ville ønske, jeg havde haft mod til at være tro mod mig selv og ikke blot leve op til andres forventninger til mig.

2: Jeg ville ønske, jeg ikke havde arbejdet så meget.

3: Jeg ville ønske, jeg havde haft modet til at udtrykke mine følelser.

4: Jeg ville ønske, at jeg havde holdt kontakt til mine venner.

5: Jeg ville ønske, at jeg havde ladet mig selv være lykkeligere.

Du kan læse den fulde artikel her:
http://www.bt.dk/sundhed/her-er-de-fem-ting-vi-fortryder-paa-doedslejet

1 kommentar:

  1. De resultater kommer ikke bag på mig Pernille, det lader til at vi er meget opsat på at skabe opmærksomhed om vores person i stedet for at være tro mod det vi føler mest for, også selv om det ikke er noget der påkalder sig den største opmærksomhed fra vores omgivelser.
    I kærlige tanker, god Torsdag aften.

    SvarSlet