fredag den 6. januar 2012

Kan man ønske penge OG være spirituel?

Kan man ønske at tiltrække flere penge og samtidig være et spirituelt udviklet menneske?

Det spørgsmål stillede jeg mig selv i lang tid, da jeg begyndte at beskæftige mig med loven om tiltrækning.

For penge føltes så pokkers materialistiske, og hvordan kunne det dog passe ind i en spirituel tankegang?

Til sidst tog jeg mod til mig og spurgte min dejlige amerikanske coach.

Og jeg elsker det svar, hun gav mig.

Penge er energi ligesom alt andet og derfor lige så spirituelle som alt andet

Jeg indrømmer gerne, at det tog mig lang tid at fordøje hendes svar. For selv om det lød overbevisende rigtigt, ændrede det ikke straks alle mine følelser omkring penge.

Jeg tror det hænger sammen med, at vi har vænnet os til at tillægge penge så mange betydninger. Og ofte negative betydninger.

Men i virkeligheden afspejler det jo blot de tanker og overbevisninger vi hver især har omkring penge. Det er tanker og overbevisninger vi har fået med hjemmefra gennem vores opvækst, og senere videreudviklet selv. De er forskellige fra person til person. Og de fleste af dem stammer oprindeligt fra personer, som ikke var spor spirituelle!

Vi kan vælge at tage vores tanker og overbevisninger om penge op til revision og beslutte om de stadig er hensigtsmæssige for os. Og hvis de ikke er det, kan vi vælge at erstatte dem med andre.

Og så må vi hver især afgøre, om vi synes vi kan være spirituelle og ønske penge.

Jeg har valgt - og for mig er penge i dag ligeså spirituelle som alt andet :-)

2 kommentarer:

  1. Hvilken vidunderlig oplysning Pernille, at penge også er energi, det er bare med at komme igang med at praktisere tiltrækning, tak for altid givende oplysninger.
    I kærlige tanker, god Tirsdag aften.

    SvarSlet
  2. Tak fordi du læser med, Michael og fordi du igen tog dig tiden til at kommentere - det er meget værdsat, min ven :-)

    SvarSlet