tirsdag den 2. februar 2010

Standardvibrationer og hvorfor man ofte tager på igen efter et vægttab

Tidligere undrede jeg mig hver gang jeg læste om personer, der havde vundet 1 mio i Lotto og som 1-2 år efter havde formøblet alle pengene og økonomisk igen var stillet nærmest fuldstændig som før de vandt de mange penge.

Det var før jeg lærte om loven om tiltrækning.

Nu ved jeg, at det er fordi de ikke samtidig fik ændret deres såkaldte standard-pengevibration.

Når man ønsker at gøre loven om tiltrækning til sin medspiller er det vigtigt at vide, at det der tiltrækker er vibrationer.

Alt hvad vi tænker, siger og gør har en bestemt vibration, som tiltrækker mere af samme slags, dvs. mere med samme vibration.

Når vi i en længere periode har oplevet mere eller mindre det samme inden for et bestemt område af vores liv har vi ”udviklet” en såkaldt standardvibration.

Det er derfor vi kan opleve at blive ved med at veje det samme, selvom vi ind imellem spiser væsentligt mere eller mindre end vi plejer. Eller den rigtig ubehagelige: når vi efter måneders kostomlægning (afsavn!) og øget motionsindsats har tabt 10 kg – og derefter lige så stille tager dem alle på igen over en periode.

Det er også derfor vi bliver ved med at falde for den samme type, når vi leder efter den eneste ene. Og derfor nogle kvinder forlader en voldelig eller alkoholisk mand for derefter fluks at falde for endnu en voldelig / alkoholisk mand, og gør det igen og igen.

Og det er derfor vi kan opleve at vores økonomi nærmest ikke ændrer sig, selvom vi får et andet job med en højere løn, bliver arbejdsløse eller vinder/arver et større beløb. Og derfor vi kan formøble en milliongevinst på ganske få år.

Hvis vi vil ændre et område af vores liv varigt, er vi nødt til at starte med at ændre vores vibration, og dvs. ændre på det vi tænker, siger og gør inden for det pågældende område. Det er indsatsen værd, men det kræver opmærksomhed og en bevidst indsats over længere tid. Og først når den nye vibration er blevet så indarbejdet og naturlig, at den er blevet til vores nye standardvibration, kan vi give slip og forvente at fastholde resultatet uden tilbagefald.

2 kommentarer:

  1. Det ER faktisk meget pudsigt, men det betaler sig at ændre sin vibration - fx omkring penge. Jeg har i mange år tjent ganske godt, men det var først i sommer, at det gik op for mig, hvor bekymret en vibration jeg havde. Da jeg så i stedet begyndte at nyde de penge, jeg gav ud (fx til faste udgifter), og lod være med at holde for meget igen på solderierne, gik det pludselig sådan, at jeg blev ved med at få flere og flere penge ind - selv om jeg faktisk brugte ret så mange stadigvæk. Lidt sært... :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er helt enig, dejlige Toni, i at det betaler sig at ændre sin vibration, hvis man ikke er tilfreds med et område af sit liv. Og især det med penge kan være ganske tricky! Det lyder som om det er lykkedes for dig :-)

    SvarSlet