fredag den 21. januar 2011

Lytter du til det, dine følelser fortæller dig, og følger din inspiration?

Jeg har lige tilmeldt mig et kursus og jeg glæder mig helt vildt :)

Mens jeg læste om kurset, vidste jeg lige med det samme, at det var noget for mig. For det føltes helt fantastisk inden i.

Alligevel gik der 2 dage, før jeg meldte mig til!!! For det koster jo både penge og tid!

Det absurde ved det er, at jeg er overbevist om, at det jeg kommer til at lære på kurset både vil spare mig tid og føre til en større indtægt!

En af de ting jeg øver og øver og øver mig på, er at lytte til mine følelser og lade mig vejlede af dem. Jeg modtager jævnligt tilbud om kurser i min inbox, men dette specifikke tilbud føltes helt anderledes godt. Så mine følelser fortalte mig tydeligt, at dette var noget for mig.

En anden ting jeg øver mig på, er at følge min inspiration. Og i dette tilfælde følte jeg mig straks inspireret til at tilmelde mig.

Men at lade mig vejlede af mine følelser og følge min inspiration er stadig forholdsvis nyt for mig. Så selv om jeg er ganske overbevist om, at det er den hurtigste og mest direkte vej til at få meget mere af det, jeg ønsker mig, og mindre af det jeg ikke er så begejstret for at have i mit liv, lader jeg mig stadig jævnligt bremse af ”fornuftstanker” om fx penge og tid.

Som med alt andet, bliver jeg heldigvis bedre og bedre til det, jo mere jeg øver mig. Jeg ser frem til den dag, hvor jeg lige med det samme og helt automatisk følger mine følelser og min inspiration. Og jeg kan tydeligt mærke, at jeg allerede er blevet meget bedre til det, end jeg var for blot et år siden.

Og så bryder jeg mig for øvrigt heller ikke længere om at være hård ved mig selv (for det føles ikke godt!), så i stedet for at tænke ”alligevel gik der 2 dage, før jeg meldte mig til” vil jeg tage de positive briller på og tænke ”jeg tænkte lige lidt over det og så meldte jeg mig selvfølgelig til” – ahh, det føltes meget bedre :-)

4 kommentarer:

  1. Det giver en fantastisk fornemmelse at følge sine følelser, i grunden er det ikke så svært, for vi mærker straks hvis vi har givet efter for fornuften, følelsesbarometeret er ikke helt i nærheden af det øverste trin på stigen Pernille, jeg glæder mig til kurset den 9 Februar.
    Rigtig god weekend til dig og dine.

    SvarSlet
  2. Jeg lytter meget til mine følelser, de er ekstremt vigtige for så godt som alt.

    Jeg lader mig inspirere, og jeg håber min inspiration kan få andre til at gøre noget som fx motionere og lære nyt.

    SvarSlet
  3. Dejligt inspirerende at besøge din blog, giver mig altid lige et hint hvis jeg skulle være på "afveje" i min personlige rejse.
    Jeg lytter osse meget til mine følelser, intuition og arbejder dagligt på at være mindre hård ved mig selv. Det giver en god følelse af behandle sig selv md den største respekt og kærlighed

    SvarSlet
  4. Michael, James og Tina - dejligt at høre at I alle lytter til jeres følelser :-)

    Tak fordi I læste med og tog jer tid til at skrive en kommentar :-)

    SvarSlet